(Tady jsem stativ neměl, fotilo se foťákem položeným na brašně - někdy se musí improvizovat).
Nu dobrá, co ale focení auta za jízdy? To už je horší. Je zřejmé, že úplná tma být nesmí, nedostatek světla je tady klíčový problém. Opět mohou pomoci pouliční lampy nebo třeba osvětlení v tunelu...
Jak tedy vytřískat z dostupného světla maximum? Nastavíme (v režimu A) nízkou clonu (v tomto případě f2.0) a kompenzaci expozice výrazně do mínusu (-1.3EV) - to jednak udělá fotku tmavší a zachová atmosféru, dvak to pomůže zkrátit čas expozice. No a teď už stačí najít správné ISO, při kterém bude výsledný čas udržitelný bez neúnosného rozmazání fotky (v tomto případě ISO 400 a 1/60). A konečně, pomůžeme si panningem - foťákem budeme sledovat pohyb auta a vyfotíme sérii fotek s nadějí, že pár jich bude použitelných.
Výsledek není dokonalý. Kola jsou příliš tmavá na to, aby vynikl efekt jejich otáčení. Ve stínech je i přes relativně nízké ISO (400) patrný šum. To hlavní, atmosféra noční jízdy, bylo ale zachováno.
Žádné komentáře:
Okomentovat